my chocolate diary

Wednesday 29 June 2011

All About LoVe..Episod..Berubah Demi Kebaikan Bersama..

     Bila berlainan pendapat..berlainan halatuju..berlainan citarasa..terjadilah perselisihan fahaman antara 2 jiwa..Jika kita ikhlas sayang pada seseorang itu, seharusnya kebahagiaan yg kita beri padanya.Oleh itu, dh tiba masanya kita berubah menjadi lebih baik demi cinta yg kita bina bersama menjadi lebih bahagia dan bermakna..semua org tahu mane ada insan yg sempurna dalam dunia ini..semua insan ada kelebihan dan keburukan..so tak salahkan kalau berubah demi kebaikan bersama??

     Ada sesetengah org cuba /sanggup berubah (menjadi lebih baik) demi org yg dia syg, sanggup melakukan perkara yg tak penah dilakukannya"sprt pergi memancing bersama sdgkan g memancing di tengah2 laut sana"..Dan cuba melakukan benda yg tak suka"sprt teman tengok bola sepak sdgkan tak minat langsung bola sepak tu"..ini semua berlaku atas nama cinta, kan..tapi adakah satu pihak lagi cuba/sanggup berubah (menjadi lebih baik) demi kita?? jeng..jeng..jeng..renung2kanlah..

     Penah tak terfikir kenapa org yg syg kita tak rasa bersalah bila kita terpaksa menerima keburukannya??..sebaliknya lebih rela melihat diri kita dilukai dgn keburukkannya.."sprt tak penah cuba kawal emosi panas barannya sebaliknya memarahi dan mengamuk sesuka hati je.."

  Akan tetapi dia masih tak penah cuba berubah untuk kebaikan bersama..adakah anda masih mahu berkongsi hidup bersama dgn seorang insan yg bergelar "sayang" tetapi dia tak penah cuba memberi kebahagiaan pada anda??

Bila masing2 dh menyedari bahawa berubah demi kebaikan bersama adalah penting dalam sesuatu hubungan, so jadikanlah cinta sebagai semangat..dan semuanya akan menjadi lebih baik..

 
 

Adakah anda ingin seperti begini selalu??   
                                                                          

                        
                                                 @






                                        ................. keputusan berada di tangan anda......................

  
@




Selamat Membuat Pilihan..Memang cinta datang tanpa diundang, tanpa dipaksa, tanpa alasan..Baik@Jahat cinta itu, semua terpulang pada org yg mencipta cinta itu..jangan biarkan cinta itu "menghambakan" anda sebaliknya harus bahagia bila sebut nama cinta..



3 comments:

  1. Rasa terharu bila membaca entry adik kali ini .. terasa diri ini begitu berharga .. tapi kan adik .. walaubagaimana kita menjaga cinta kita itu .. tidak akan menjadi .. kalau hanya kita berubah sedangkan dia tidak .. walaubagaimanapun .. syabas dan credit kepada adik yerw .. buat kakak menangis .. tak kuar kat mate tapi dalam hati luka lama berdarah kembali ..

    ReplyDelete
  2. sbb itu la post kali nie mengisahkan buat la pilihan sekiranya dia tak penah cuba berubah..cinta hanya diberi pada insan yg ikhlas menerimanya..

    ReplyDelete
  3. setuju .. seluruh kerajaan kayangan bersetuju dengan penyataan tersebut .. cinta hanya diberi pada insan yg ikhlas menerima ...tapi tambah skit .. bukan sekdar ikhlas ..malah , dia harus bersedia dan leluhurnya benar terhadap cinta tersebut ... barulah pengorbanan tidak menjadi tindakan yg sia2

    ReplyDelete